HOX! Hakuaikaa on jatkettu 5.10. saakka. Alunperin hakemusten takaraja oli 18.9.
Opetus- ja kulttuuriministeriö on avannut seurantalojen korona-avustuksen haun 24.8. Avustusta haetaan opetus- ja kulttuuriministeriön asiointipalvelussa. Hakijan tulee huomioida, ettei hakemusta pysty lähettämään asiointipalveluun määräajan umpeutumisen jälkeen. Vastuu hakemuksen saapumisesta määräaikaan mennessä on hakijalla.
Hakuohjeet ja -kriteerit löytyvät TÄÄLTÄ.
LISÄÄ OHJEITA TÄÄLTÄ (tunnistautuminen ym.).
Asiointipalvelun käyttöohjeet
Asiointipalvelun käyttö edellyttää yhteisöasiakkailta Y-tunnusta, vahvaa sähköistä tunnistusta sekä Katso- tai Suomi.fi-valtuuksien käyttöä. Palveluun kirjaudutaan Digi- ja väestötietoviraston Suomi.fi-tunnistuksen kautta henkilökohtaisella pankkitunnisteella, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Hakija täyttää asiointipalvelussa olevan hakulomakkeen, liittää siihen lomakkeen yhteydessä pyydetyt liitteet ja toimittaa hakemuksen asiointipalvelun kautta ministeriölle. Ministeriö lähettää päätöksen hakijalle asiointipalveluun.
Suomi.fi -valtuuttaminen
Kotiseutuliitolla on hyvät ohjeet suomi.fi -valtuuttamiseen, joten kannattaa tutustua alla olevan linkin ohjeisiin.
https://kotiseutuliitto.fi/seurantalot/seurantalojen-korjausavustus/neuvontaa-ja-ohjeita/ukk-korona-avustus-seurantaloille/
Linkin kautta pääset Nuorisoseurojen ohjeeseen, jossa on vaihe vaiheelta oleva ohje miten tuo valtuutusoikeus hakemuksella tehdään. Tietysti myös Suomi.fi -sivuilta löytyy kaikki ohjeet, mutta pelkästään tuon Nuorisoseurojen ohjeen avulla saa varmasti asian hoidettua.
Tässä lyhyesti asiat jotka tulee tehdä, kun yhdistyksellä on kaksi nimenkirjoittajaa ja yhdistyksen tiedot löytyvät yhdistysrekisteristä: Tee ensin hakemus alla olevasta linkistä (seuraa Nuorisoseurojen ohjetta). Hakemuksen voi lähettää ketä tahansa. Hakemuksen voi lähettää henkilö kenelle valtuutusoikeus haetaan.
Tästä linkistä: https://www.suomi.fi/valtuudet/hakemuksella-valtuuttaminen
Muistakaa valita hakemukseen kaikki valtuudet joita yhdistys tarvitsee nyt ja mahdollisesti tulevaisuudessa. Tietysti sen mukaan mitä on päätetty.
Hakemus tulostetaan ja hakemukseen otetaan nimenkirjoittajien allekirjoitukset. Hakemukseen liitetään nimenkirjoittajien henkilökortin tai passin kopiot. Nämä kaikki skannataan ja liitetään sähköisesti lähetettävään hakemukseen.
Kun valtuutusoikeus on hyväksytty, niin hakemuksella valtuutettu henkilö pystyy antamaan asiointivaltuutuksia itselle ja muille henkilöille suomi.fi palveluun kirjautuneena.
JOS VALTUUKSIA EI SAADA KUNTOON HAKUAIKANA: lisäys seurantalojen hakuohjeeseen,
https://minedu.fi/-/korona-avustus-seurantaloja-yllapitaville-yhteisoille
Lomaketta käytetään vain, jos asiointivaltuuksia ei saada kuntoon hakuaikana.
Älä jätä hakemuksen tekoa viimeiseen hakupäivään 5.10.2020, jotta
sähköinen hakujärjestelmä ei ylikuormittuisi.
HUOM! Sähköisiä asiointivaltuuksia koskeva palvelu on ruuhkautunut.
Mikäli ette saa hakemusta toimitettua sähköisen asiointipalvelun
kautta, voitte laatia sen oheiselle lomakkeelle. Hakemus
allekirjoitetaan ja toimitetaan skannattuna liitteineen opetus- ja
kulttuuriministeriön kirjaamoon osoitteeseen kirjaamo(at)minedu.fi.
Mikäli tiedostojen suuruus ylittää 10 megatavua, tulee lähetys jakaa
useampaan sähköpostiviestiin