Pudasjärven kaupunki on ollut mukana some-kampanjassa, jonka avulla haluttiin lisätä tunnettuutta sekä näkyvyyttä ja tuoda uudella tavalla esille kaupungin monipuolisia mahdollisuuksia niin matkailijoille, yrityksille kuin uusille asukkaillekin.
Järjen äärellä -kampanjassa nostettiin esiin pudasjärveläisiä erilaisia ihmisiä omine tarinoineen. Videoesittelyjä ei käsikirjoitettu tai ohjailtu, vaan ihmiset saivat kertoa vapaasti, miksi asuvat Pudasjärvellä ja millaiseksi kokevat oman elämänsä tai yrittäjyytensä siellä.
Kampanja otettiin somessa hyvin vastaan, joten Pudasjärven kaupunki ja Pudasjärven Kehitys Oy päättivät toteuttaa yhdessä myös jatkokauden, joka sai nimen Elä ihmeessä! Kampanjassa valokeilaan pääsivät Pudasjärven kylät ja niissä tuotiin esille kylien omalaatuista elämää ja toisaalta ihan tavallista elämää. Kuntamarkkinointikampanjasta tehtiin ensimmäistä kertaa vahvasti yhteisöllinen ja kuntalaisia osallistava, sillä materiaalin verkkosivustolle tuottivat kyläyhdistykset.
Kampanjan yhteydessä äänestettiin Pudasjärven suosituin kylä. Voiton vei niukalla erolla Syötekylä, toiseksi tuli Sarakylä ja kolmanneksi Puhos.
Lue lisää kampanjoista täältä.